Każdy przedsiębiorca powinien dbać o reklamę. W ten sposób komunikuje się ze swoimi klientami, mogąc jednocześnie liczyć na stały powrót tych wiernych, jak również zainteresowanie nowych. W zależności od swojego rodzaju, reklama spełnia odmienne funkcje. Skupia się na przedstawieniu nowości lub przypomina o zaletach dobrze już znanego produktu, ewentualnie usługi. Bez względu na cel, jaki ma do spełnienia strategia promocyjna, dobry rozwiązaniem jest fotografia reklamowa. Dzięki niej można odwołać się zarówno do rozsądku, jak również i uczuć konsumentów. Ten pierwszy zareaguje między innymi na wypunktowane na zdjęciu zalety stosowania konkretnego dobra. Natomiast emocje wywoła odpowiednia kompozycja. Mimika postaci na zdjęciu, krajobraz w tle czy bogactwo kolorów poszczególnych przedmiotów. Od barw naprawdę wiele zależy. Dobra fotografia reklamowa nie musi być jedna wielokolorowa. Może nawet być w formie sepii czy czarno-białej. Ważne by wpisywała się w jakąś opowieść, która będzie zrozumiała dla odbiorców.